SCHEMA VÝZVY


Vstup / výstup 

  • ISDS – Informační systém datových schránek
    • zprávy (včetně doručenek)  jsou stahovány v definovaných časových oknech, stahování je bezpečné, rychlé, dle parametrizace vícevláknové
    • odesílání zpráv probíhá okamžitě
  • papírová pošta
    • příchozí je evidována v jednoduchém poštovním deníku
    • pro odchozí se vytváří podací list

Poštovní kniha (Post book) modul

  • modul zajišťuje kompletní práci se zásilkami (stahování, třídění, ukládání dokumentů, …)
  • zprávy typu „výzva k součinnosti“ v definovaném formátu (XML FÚ, XML EXE, …) jsou předávány do aplikace IDFU, kde je zpracuje Automat a lze nastavit pravidla zda má či nemá do zpracování zasáhnout uživatel – např. při pozitivním nálezu
  • zprávy typu „výzva k součinnosti“ v ostatních „nedefinovaných“  formátech (RTF, TXT, …) jsou taktéž předávány do aplikace IDFU, ale zpracovává je uživatel
  • ostatní zprávy (tzn. nejsou to „výzvy“) – jsou směrovány do tzv. „uzlů“ (tj. přihrádek či oddělení), kde s nimi mohou pracovat uživatelé, kteří mají k danému uzlu práva

IDFU modul

  • modul zajišťuje zpracování výzev k součinnosti „automaticky“ i „ručně“ uživatelem
  • dotazy na klienty (tzn. osoby v žádostech) a jejich majetek (účty, …) jsou vyhodnocovány proti internímu datamartu
  • modul zajišťuje vytváření výstupních dokumentů XML (dle definice), RTF, PDF, … s možností formátování (loga, oskenované podpisy, …)

Interní datamart 

  • sada databázových tabulek v „obecné“ struktuře, která odpovídá požadavkům na zodpovídání výzev k součinnosti
  • dle konkretní implementace se jedenkrát denně (např. v nočním zpracování) naplní potřebné tabulky resp.  vždy se naplní tabulka „klienti“, v bankách se naplní tabulky „účty“, atd. (detailní popis zde – DATAMART)
  • výhodou řešení je, že:
    • datamart obsahuje ucelenou sadu dat k jednomu dni (zpravidla D-1)
    • tazatelé tak dostávají během dne jednotné informace (s uvedením, ke kterému datumu jsou data platná)
    • při implementaci lze obsah datamartu jednoduše odladit a zkontrolovat
    • dotazy z aplikace IDFU do interního datamartu jsou už „standardní“ dotazy implementované a otestované v x instalacích
    • lze sehrát zákaznická data z více zdrojů do jedné formalizované struktury
    • uživatel IDFU pak pracuje s obecnými pojmy pro výzvy – nepotřebuje např. znát konkrétní typy účtů v jednotlivých zdrojových systémech
    • nastavení co a jak se má vykazovat pak provádí administrátor aplikace IDFU a není potřeba zásah IT nebo dodavatele
    • aplikace IDFU je oddělená od zákaznických systémů (bezpečnost, odstranění zátěže během dne)
    • implementace je zpravidla velmi rychlá – AEGIS poskytne strukturu tabulek a popis, případně konzultace
    • při případné implementaci dalších AEGIS modulů (Insolvenční rejstřík, Exekuční modul) bude taktéž využívána tato sada dat

Úložiště dokumentů (resp.  content management system)

  • úložiště pro nestrukturovaná data (dokumenty)
  • typ úložiště je možné řešit dle prostředí v rámci implementace (FileNet, Apache Jackrabbit, OpenText eDOCS DM, Alfresco, …) a může výt použito více typů úložišť zároveň
  • v úložišti jsou nakonfigurovány dva prostory:
    • LIVE
      • obsahuje „rozbalená“ data (soubory) ze stažených ZFO (datových zpráv)
      • aplikace nebo uživatelé s nimi pracují (lze je zobrazit atd.)
      • tyto soubory je možné dle definovaných pravidel mazat (např. uzavřené dokumenty starší tří měsíců)
    • ARCHIVE
      • obsahuje „originály“ tj. příchozí a odchozí ZFO soubory
      • po odmazání rozbalené přílohy (viz. „live“) lze obsah zobrazit z originálního ZFO